Головне меню

Верховній Раді України

Кабінету Міністрів України

 Міністерству розвитку громад та територій України

Закарпатській ОДА

Народним депутатам України

Владіславу Поляку,

Андрію Жупанину

 Ми, депутати Виноградівської міської ради Закарпатської області, розглянувши проєкт реформування адміністративно-територіального устрою України, звертаємось про необхідність врахування інтересів територіальної громади міста щодо збереження Виноградівського району як адміністративно-територіальної одиниці в межах Закарпатської області з центром у місті Виноградів.

Укрупнення районів – це один з етапів адміністративно-територіальної реформи, найважливішим чинником якої при формуванні районів залишається спроможність надання адміністративних, соціальних та інших послуг на рівні визначених державою стандартів. Ефективність надання таких послуг, насамперед, повинна забезпечуватися доступністю для жителів району до адміністративного центру, що включає, зокрема, дистанційний критерій та географічне розташування.

Статтею 174 Земельного кодексу України встановлено, що рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України. Вказана норма закону практично самоусунула територіальні громади від подальшого вирішення своєї долі в частині  змін меж районів області. Таким чином органи місцевого самоврядування фактично позбавили права брати участь у цьому процесі.

Представляючи спільні інтереси мешканців міста, у межах повноважень, визначених Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами, а також зважаючи на численні звернення місцевих жителів, переконливо просимо у разі створення п’ятого району в області, адміністративним центром п’ятого району визначити саме м.Виноградів.

Варто зазначити, що місто Виноградів та район мають значну історичну та культурну спадщину, різногалузеву промисловість та значні перспективи розвитку для надання високоякісних та доступних публічних послуг для задоволення інтересів жителів всього району. Окрім того, створення району з адміністративним центром у м.Виноградів відповідає вимогам Розпорядження Кабінету Міністрів України № 77-р від 23 січня 2019 року «Про затвердження плану заходів з реалізації нового етапу реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні на 2019-2021 роки».

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 року № 878 «Про затвердження Списку історичних населених місць України» місто Виноградів віднесено до історичних міст. Виноградів та Ужгород є найдавнішими поселеннями Закарпаття.

Варто врахувати також й те, що район прикордонний − на півдні району проходить кордон України з Румунією, а на південному заході — з Угорщиною. На території району заплановано відкриття ще двох пунктів пропуску на кордоні з Угорщиною – Велика Паладь-Нодьгидиш, на кордоні з Румунією – Хижа-Тарна Маре. У межах Берегівського району відкриття нових пунктів пропуску не передбачено. Важливим фактом є те, що автодорога міжнародного значення М-23, яка сполучає Україну з Угорщиною та Румунією територією Виноградівського району капітально відремонтована.

Промисловість – основа економіки району, яка охоплює десять галузей: машинобудування; легка промисловість; добувна промисловість; виробництво харчових продуктів; текстильне виробництво; виробництво гумових та пластмасових виробів; виробництво іншої неметалевої мінеральної продукції; виробництво іншої продукції.

У межах Виноградівського району наявні адміністративні будівлі для розміщення всіх закладів соціально-культурної сфери. Виноградівський район є одним з найбільш інвестиційно-привабливих районів.

Населення Виноградівського району значно перевищує населення Берегівського району та становить 120 тисяч осіб, натомість на Берегівщині проживає близько 73 тисячі жителів. За чисельністю населення м.Виноградів значно перевищує чисельність населення м.Берегово. Варто також зазначити, що територія Виноградівського району складає 697 км². Тому перенесення адміністративного центру, без сумніву, віддалить населені пункти та погіршить транспортне сполучення між ними. Крім того, місто Виноградів та Виноградівський район є багатонаціональним, де протягом багатьох століть мирно живуть представники різних національностей.

Тому найбільш доцільним з точки зору географічного розташування, транспортної доступності, рівномірної віддаленості всіх населених пунктів до адміністративного центру є розміщення адміністративного районного центру в місті Виноградів. Адже в іншому випадку це значно ускладнить надання медичних, соціальних та адміністративних послуг для місцевих жителів. Сьогодні ж, через територіальне розміщення району та самої лікарні, наявність у Виноградові висококваліфікованого медичного персоналу та створених умов для надання якісних медичних послуг ІІ рівня, місцеві жителі в найкоротший термін можуть отримати медичну допомогу. Окрім того, наявність кваліфікованих  кадрів, матеріально-технічної бази та медобладнання дозволило Виноградівській районній лікарні стати опорним закладом. 1 квітня стартувала перша в Україні Програма медичних гарантій – перелік медичних послуг, які держава гарантує пацієнту. Виноградівська районна лікарня, відповідно до договору з Національною службою здоров’я України, надає 13 послуг, що є одним з кращих показників в області. У Берегові таких послуг 6.

Враховуючи вищезазначене, просимо у разі створення п’ятого району в Закарпатській області, шляхом об’єднання Виноградівського та Берегівського районів, прийняти виважене державницьке рішення та визначити адміністративний центр у м.Виноградів. У разі неможливості прийняття такого рішення залишити Виноградівський район як окрему адміністративно-територіальну одиницю в теперішніх межах. Віримо, що питання щодо збереження району буде вирішено позитивно.

Звернення прийнято на засіданні тридцять дев’ятої

сесії Виноградівської міської ради  сьомого скликання

12.06.2020 року

 

 

 

Архіви
Урядові сайти